2011-06-29

Norrland 2011 - dag 11 - 2011-06-29 - Kiruna

Idag håller vi oss i Kiruna och dess närområde.

Sädesärla vid Syväjärvi strax norr om Luossavaara:


Ängspiplärka på Luossavaaras sluttning:


Vy över Kebnekaise från Luossavaara. Kebnekaise ligger mitt i bilden med topparna uppe bland molnen:


Fika på Café Safari i Kiruna där den här ståtliga cafésparven huserar:


Vildmarkshörnan och Carl Wennberg Lappslöjd - två välsorterade butiker i Kiruna:


På kvällen försöker jag ta mig till Bogdnofftjärn i Kiruna där en nordsångare obsererats tidigare på dagen enligt denna rapport på Svalan. Jag letar mig fram mot Bogdanofftjärnen med hjälp av GPS-en men kommer inte längre än till Kiruna Camping. Där måste jag parkera bilen och fortsätta till fots. Tiden räcker inte till för någon längre utflykt så jag får nöja mej med denna lövsångare och några andra småfåglar:

Fler bilder från Kiruna

Inga kommentarer: